مدیر تحصیلات تکمیلی
آقاي دکتر سعید ابوالقاسمی
مدیر آموزشی و تحصیلات تکمیلی پژوهشكده وظيفه برنامه ريزي ، اداره وهدايت كليه امور آموزشي پژوهشكده ونظارت بر حسن اجراي مقررات وآئين نامه هاي آموزشي ، تصميم گيري درباره مسائل آموزشي ، سياست گذاري واتخاذ تمهيدات لازم در جهت گسترش وارتقاء كيفيت آموزشي واجراي دوره هاي آموزشي وارزيابي آنها را برعهده دارد .
کارشناس مسؤل آموزش
خانم ماهرخ محرابی د
واحد خدمات آموزشی و فارغ التحصیلان
کارشناس: آقای امرالله کاظمی
واحد گسترش و برنامه ریزی آموزشی
کارشناس: خانم توران منصوری
کارشناس مسؤل امور دانشجویی
خانم زهره صفاری
شرح وظایف:
شرح وظایف مدیرتحصیلات تکمیلی
-
- اجرای آئین نامه ها و مقررات آموزشی مصوب
-
- برنامه ریزی و تنظیم خط مشی و روشهای اجرائی لازم جهت اجرای مصوبات شورای آموزشی پژوهشکده
-
- نظارت بر اجرای برنامه های آموزشی گروهها و کوشش در جهت حل مشکلات آموزشی آنها
-
- تهیه و تنظیم سیاستهای آموزشی پژوهشکده و ارائه آن به رئیس پژوهشکده
-
- رسیدگی به تخلفات آموزشی دانشجویان از طریق کمیته انظباطی
-
- ارزشیابی عملکرد آموزشی سالیانه اعضای هیات علمی و کادر آموزشی بمنظور ارتقاء کیفیت فعالیت آنها
-
- نظارت بر حسن اجرای دوره های آزاد و کوتاه مدت آموزشی و با هماهنگی مدیران ذیربط .
-
- ایجاد ارتباط و هماهنگی با مدیران ذیربط حوزه مدیریت تحصیلات تکمیلی جهت اجرای مقررات و دستورالعمل های آموزشی مصوب
-
- نظارت بر کلیه فعالیتهای آموزشی و پژوهشی دانشجویان دوره های کارشناسی ارشد و دکتری
-
- تشکیل منظم جلسات شورای تحصیلات تکمیلی .
-
- ارزیابی فعالیتهای آموزشی و پژوهشی دانشجویان دوره های تحصیلات تکمیلی
-
- نظارت بر اجرای آزمونهای مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری
-
- شرکت در جلسات شورای آموزشی وپژوهشی و انعکاس نتایج آن در عملکرد آموزش .
شرح وظایف و اختیارات واحد خدمات آموزشی و فارغ التحصیلان
- نظارت و هماهنگی بر پذیرش و ثبت نام اولیه پذیرفته شدگان کنکور سراسری حائز شرایط برای تحصیل در پژوهشکده طبق ضوابط و مقررات موجود.
- طرح مسائل و مشکلات آموزشی دانشجویان در کمیسیون آموزشی .
- بررسی بخشنامه های مربوط به مشمولین ، آموزش رایگان و آموزش نظامی و تفسیر و ابلاغ آنها .
- اجرای آئین نامه ها و مقررات مربوط به پذیرش دانشجویان سایر دانشگاهها و موسسات آموزش عالی داخل یا خارج از کشوربا هماهنگی سایر بخش ها.
- همکاری با کمیسیون آموزشی در زمینه تعبیر و تفسیر آئین نامه ها و مقررات آموزشی.
- انجام مکاتبات مربوط به مسائل آموزشی دانشجویان با وزارت علوم ، دانشگاهها و سایر موسسات دولتی و نهادها.
- ابلاغ قوانین و مقررات و سایر مصوبات آموزشی و دستور العمل ها و بخشنامه های آموزشی.
- ایجاد هماهنگی لازم در گروههای آموزشی در زمینه اجرای قوانین، دستورات و بخشنامه های آموزشی.
- انجام امور مربوط به پذیرش دانشجویان.
- انجام امور مشمولین و آموزش رایگان و سهمیه ها پس از فراغت از تحصیل.
- انجام امور مربوط به فارغ التحصیلان دانشگاه و صدور گواهی پایان دوره.
- حفظ و نگهداری پرونده های دریافتی فارغ التحصیلان و دانشجویان اخراجی و ترک تحصیل از دانشکده های تابعه.
- صدور احکام دانشجویان اخراجی و ترک تحصیل پس از اقدام اولیه از سوی دانشکده های تابعه.
- انجام امور مربوط به لغو تعهدات آموزشی دانشجو و ارسال ریز نمرات به دانشگاهها و سایر موسسات دولتی و خصوصی.
- رسیدگی به پیشنهادات گروههای آموزشی در مورد منع ادامه تحصیل دانشجویان و رسیدگی به وضع آنها طبق مقررات آموزشی مربوط.
- کنترل و هماهنگی امور مربوط به خدمت وظیفه عمومی دانشجویان.
- بررسی صورتجلسات شورای آموزشی و پزوهشی.
- بررسی و ارائه طرح های لازم جهت بهبود امور آموزشی.
- تهیه و تدوین تقویم آموزشی برای هر نیمسال تحصیلی .
- اعلام ظرفیت پذیرش دانشجو در کلیه مقاطع تحصیلی و ثبت آن در پرتال
- رسیدگی به حضور و غیاب استادان و نظارت به تشکیل کلاسهای جبرانی.
- جلوگیری از ادغام بیمورد کلاسها و عدم جابجایی آنها.
- تهیه صورتجلسه حضور وغیاب دانشجویان و نیز درخواست اعلام اسامی دانشجویانی که بیش از ۴ از ۱۷ جلسه غیبت داشتهاند و اعلام نهایی برنامه های امتحانات در برد دانشجویی.
شرح وظایف و اختیارات واحدگسترش و برنامه ریزی آموزشی
-
برنامه ریزی برای توسعه کمّی همگام با توسعه کیفی فعالیت های آموزشی در پژوهشکده .
-
مطالعه و پیشنهاد برنامه جامع در جهت گسترش رشته ها ، گرایش ها ی دانشگاهی در راستای اهداف پژوهشکده وپیگیری امور از طریق مراجع ذیربط .
-
برنامه ریزی به موقع و تمهیدات قبل از شروع ترم و تاکید بر اجرای بخشنامههای سازمان مرکزی.
-
بررسی درخواست براي ایجاد و حذف رشته یا گروه جدید در راستای برنامه راهبردی پژوهشکده .
-
انجام امور مربوط به اصلاح و بازنگری رشته های موجود تحصیلی
-
توجه به رعایت سرفصل دروس توسط استادان و جلوگیری از ارائه دروس غیرمصوب
-
تدوین و ارائه برنامه هاي کوتاه مدت و بلند مدت آموزشی در چارچوب مصوبات ابلاغی وزارت متبوع
-
تنظیم قراردادهای آموزشی با اساتید مدعو، ساعتی ،ثابت و پروژه های کارگاهی.
-
برگزاری جلسات شوراي آموزشی و تحصیلات تکمیلی
-
تهیه دستورالعملهای متعدد و تعیین برنامه اعلام ساعت کار اساتید و مدیران گروههای آموزشی.
-
کنترل سقف تدریس اعضاء هیات علمی و حضور فیزیکی مدیران گروههای آموزشی.
-
اختصاص کد شناسایی برای هر استاد و صدور ابلاغ تدریس استادان.
-
اعلام و تعیین ظرفیت کلاسهای تئوری و عملی آزمایشگاهی و نظارت بر تشکیل منظم کلاسها.
-
تعریف دروس مرتبط با گروههای آموزشی در سیستم سما .
-
تقسیم فضاهای آموزشی و کلاسهای درس بر اساس نیاز پژوهشکده .
-
تاکید بر تدریس استادان بر اساس تجربه و تخصص.
-
تدوین برنامه کامپیوتری دفتر برنامه ریزی آموزشی.
-
ایجاد هماهنگی در فعالیتهای آموزشی و تهیه و تنظیم ضوابط و استاندارهای مختلف در زمینه دروس و ارزشیابی آنها.
-
–تهیه و تنظیم برنامه های درسی نیمسال های تحصیلی از گروههای آموزشی.
-
تعریف دروس ترم برای نیمسال فعال در سامانه سما .
-
ارسال برنامه امتحانی اساتید و درخواست پرسشهای آزمون های پایان ترم ( امتحانات)از اساتید گروههای آموزشی.
-
ارسال ودریافت پاسخ نامه های دانشجویان پس از برگزاری امتحانات .
-
تهیه و تدوین لیست نمرات دروس گرووهای آموزشی مرتبط با نیمسال فعال .
-
پیگیری و دریافت نمرات از گروههای آموزشی.
-
انجام امور ارزیابی آزمون جامع گروههای آموزشی مقطع دکتری ( انتخاب روز و ساعت آزمون ، مواد درسی ، دریافت وارسال پرسشنامه و پاسخ نامه ها، دریافت نمرات ، تهیه صورتجلسه آزمون .
-
تنظیم فعالیتهای حق التدریس اساتید، ارسال گزارش حق التدریس به امور مالی در موعدهای مقرر.
-
تنظیم قرارداد اساتید مدعو گزارش حقالتدریس در موعدهای مقرر.